Czy wynająć specjalistę czy PR agency z zewnątrz?

PR agency

Strategia marketingowa każdej z firm czasem potrzebuje wprowadzenia zmian dla utrzymania odpowiedniej renomy. Agencje zajmujące się wizerunkiem firmy takie jak agencje Public Relations potrafią wiele zmienić na lepsze. Istnieją dwa rodzaje firm PR-owych. Jedni to indywidualni specjaliści zatrudniani wewnątrz firmy, jeszcze inni to agencja zewnętrzna. W którą stronę kierować swoje kroki podczas dokonywania wyboru?

PR agency — różne możliwości współpracy

PR agencyAgencja świadcząca usługi z zakresu Public Relations zajmuje się łagodzeniem wszystkich sytuacji kryzysowych wewnątrz i na zewnątrz, a także kontrolą kampanii marketingowych pod kątem treści. Przeprowadza audyt pracowniczy, w czasie którego bada stosunki pomiędzy pracownikami a pracodawcami. Oprócz tego reprezentuje markę w sieci, czyli na przykład w mediach społecznościowych. Mają wpływ na treść i wygląd reklam. Ponadto potrafią wspomóc firmę w poszukaniu partnerów biznesowych. Zewnętrzna firma taka jak PR agency Poland ma przewagę nad specjalistą indywidualnym, ponieważ potrafi spojrzeć na działalność firmy obiektywnie i świeżym okiem. Dodatkowo szef firmy nie staje się w tym przypadku osobą decyzyjną, więc ma mniejsze pole działania. Specjalista zatrudniony w firmie wewnętrznie nadal musi liczyć się ze zdaniem pracodawcy, a to zawęża zakres jego działania.

PR agencyMimo to potrafi lepiej zrozumieć wszystkie mechanizmy, którymi rządzi się dana firma. Lata obserwacji i doświadczeń potrafią naprowadzić go na prawidłową ścieżkę zmian, zna wszystkie słabe i mocne strony marki. Niezależnie jednak od tego, na jaką formę zatrudnienia specjalisty od PR-u zdecyduje się dana firma, należy liczyć się z tym, że współpraca zawsze jest długofalowa. Budowanie renomy wymaga długoterminowego badania celów i strategi. Agencje i specjaliści od Public Relations muszą zawsze trzymać rękę na pulsie, by zapobiec wszystkim kryzysom, wpadkom. Raporty, analizy, badania to podstawowe narzędzia, służące do budowania pozytywnej opinii o marce. Specjalista bada współcześnie komentarze internetowe, ponieważ mówią one obecnie wiele o działalności firmy, steruje content marketingiem. Wybór pomiędzy specjalistą zatrudnionym wewnątrz firmy a agencją zależy w dużej mierze od potrzeb danej firmy.

Duże korporacje częściej stawiają na nawiązanie współpracy z agencją, a mniejsze na zatrudnienie specjalisty we własnych szeregach. Coraz częściej przedstawiciele mniejszych działalności także decydują się na doradztwo ze strony agencji. Przekłada się to równomiernie na ich zyski. Specjaliści od PR-u mogą być zatrudnieni wewnątrz firmy, ale wtedy są pod kierownictwem szefostwa, co może wpływać na zmniejszenie obszaru ich decyzyjności. Większe agencje posiadają większe doświadczenie i wpływy. Mimo to także i te mniejsze przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na współpracę z agencjami.