Jak skłonić konsumenta, by sam reklamował markę?

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na reklamę jest przekonanie klienta, by sam, dobrowolnie, reklamował markę, na przykład poprzez ubranie. Dlaczego? Ponieważ dla osób mijanych na ulicy jest kimś zupełnie zwykłym, nie opłaconym modelem lub prezenterem, a dla swoich bliskich jest osoba, z której opinią się liczą. Sprawia to, że klient promujący markę jest naturalny i autentyczny, a każdy, kto go zobaczy, najprawdopodobniej pomyśli, że logo czy naszywka na jego ubraniu nie jest przypadkowa, a ta marka coś dla owej osoby znaczy. Dotyczy to szczególnie firm sportowych i odzieżowych, produkujących ubrania, które ze względu na logo czy napisy same w sobie stanowią pewną formę promocji, ale także innych, niezwiązanych z tymi branżami, które korzystają z gadżetów reklamowych, a tymi mogą być np. koszulki z nadrukiem, smycze, czapeczki z logo, kapelusze.

W obu przypadkach ważne jest przekonanie klienta, że noszenie ubrania danej firmy lub promującego ją w inny sposób to jego własny wybór a nie efekt starannych działań marketingowych i promocyjnych – oraz że to właśnie ubranie jest jego najlepszym wyborem. Modne wzory i kolory czy kampanie promocyjne to dwie z możliwych dróg do osiągnięcia tego celu. Jeśli klient lubi określoną markę, polubi także noszenie rzeczy z nią powiązanych.

koszulka reklamowa

Dodaj komentarz