Potęga zapachu – aromamarketing

aromamarketing

Każdy zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo nasze zmysły wpływają na nasze życie. Bez nich nie bylibyśmy w stanie kontaktować się ze światem i cieszyć się życiem w takim stopniu. Brak chciałby jednego z nich może bowiem znacznie ograniczyć nasze interakcje w społeczeństwie i możliwości.

Aromamarketing w sprzedaży

aromamarketingJak wszyscy wiemy, każdy zdrowy człowiek posiada pięć zmysłów. Jest to węch, słuch wzrok, smak, i dotyk. Są one nam niezbędne do tego abyśmy byli w stanie poznawać świat i stawiać czoła czekającym nas wyzwaniom. Każdy z nich wpływa na nas na inny sposób i pozwala nam postrzegać, otaczającą nas rzeczywistość w inny sposób. Czasami okazuje się również, że to właśnie te najbardziej niepozorne zmysły wpływają na nas najbardziej. Jeżeli bowiem kazalibyśmy jakiemuś człowiekowi zrobić hierarchie wartości zmysłów, to zapach z pewnością znalazłby się na jednym z ostatnich miejsc. Neutralizacja zapachów nie wydaje się nam bowiem taka straszna jak utrata wzroku czy słuchu. Większość ludzi jednak nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ ma zapach na nasze życie. Dobrze to wiedzą jednak ludzie którzy zawodowo zajmują się marketingiem. W tym biznesie bowiem dostrzegli wartość zapachów w sprzedaży różnych produktów i usług. Ludzie są bowiem bardzo podatni na nie, ponieważ nie mogą się przed nimi ochronić. Taki zabieg nazywa się aromamarketing i jest już wykorzystywany przez długie lata. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy ile razy już byliśmy poddani takiemu chwytowi marketingowemu. Za każdym razem jak wchodzimy do sklepu mimowolnie poddajemy się działaniu unoszącym się tam zapachom.

Marketing zapachowy jest już bowiem stosowany przez większość dużych sieci handlowych. Stosują oni różne kompozycje zapachowe aby wywołać u ludzi specyficzny nastrój. Badania pokazały, że jest o wiele skuteczniejsze niż puszczanie muzyki.