Potykacze reklamowe mogą być zaliczone do wyjątkowych rodzajów reklamy tradycyjnej, która pomimo upływu czasu, niemal w ogóle nie traci na swojej początkowej popularności. Przemawia za tym cały szereg ważnych dla ich użytkowników argumentów. Przede wszystkim jednak, tego rodzaju konstrukcje wyróżniają się najwyższą możliwą wygodą użytkowania.
Jedyne zmiany, jakim ulegały na przestrzeni ostatnich lat potykacze, dotyczą ich jakości wykonania, która z biegiem czasu dynamicznie się poprawia. Zazwyczaj, współczesne potykacze są tworzone z wykorzystaniem najtrwalszych możliwych materiałów, na przykład takich jak metal, aluminium czy też tworzywo PCV. W dalszym ciągu spotkać się można z potykaczami drewnianymi, które jednak są prawidłowo zabezpieczone przed wilgocią. Dzięki temu, tego rodzaju konstrukcje mogą być z powodzeniem wykorzystywane nie tylko we wnętrzu budynków, ale również i poza nimi. Przewaga potykaczy nad innymi rodzajami reklamy tradycyjnej nie wiąże się jednak wyłącznie ze znacznie lepszą jakością ich wykonania.
Wpływa na to bowiem fakt, że konstrukcje te dają możliwość bardzo wygodnej podmiany znajdującej się w nich treści reklamowej. Dodatkowo, nowoczesne konstrukcje tego właśnie typu zaprojektowane są w taki sposób, aby skutecznie chronić wszystkie materiały w nich umieszczone. Tym samym, rozwiązanie to będzie się sprawdzać zazwyczaj bez większych problemów stosowane nawet przez bardzo długi czas. W ostatnim czasie wyjątkowo popularne są wszystkie te rodzaje potykaczy, które posiadają zamontowane podświetlenie. Dzięki temu, można z nich korzystać już nie tylko w dzień, ale również i nocą. Co więcej, opisywane reklamy są dostępne bez większych problemów w kilku formatach, odróżniających się między sobą wielkością. Do tych najczęściej spotykanych jednak zaliczyć należy formaty A2. A1, A0, B2 czy też B1. Daje to ogromne możliwości dostosowania takiej właśnie reklamy do potrzeb wykorzystującego ją przedsiębiorstwa.
W obecnym czasie zaobserwować można coraz większą popularność tak zwanych potykaczy reklamowych. Jest to bowiem wyjątkowa odmiana reklamy stacjonarnej, która pozwala na bardzo wygodną zmianę treści, którą prezentuje. Sporym zmianom na przestrzeni kolejnych lat uległo jedynie to, w jaki sposób reklamy takie są zaprojektowane. Te wykorzystywane obecnie wyróżniają się bowiem wyjątkową solidnością oraz odpornością na przeważającą większość niekorzystnych czynników atmosferycznych i innych. Potykacze mogą być również obecnie wyposażone w podświetlenie.